http://www.marketingshift.com/uploaded_images/googlevil-706076.jpgevil google 

Seen on PaidContent (very US-oriented, and also very good) :

Answers.com (Nasdaq: ANSW) has seen its traffic drop about 28 percent in the last week, after Google changed its search algorithm…the site is heavily dependent on Google for search-related traffic, and this would also mean serious impacts on its revenues and stock price. In turn, this may mean some complications in its proposed $100 million buyout of Dictionary.com, which is based on its ability to raise that amount of money on the open market ($140 million raise, to be exact).

The entire web system is becoming increasing dependant on Google Search. Several start-ups depends up to 70% (why not say 100%) of their sales from Google indexation.

Juicing up your ranking has become the crux of the matter, and the guys at Google are just changing the rule all the time (fantastic article from the NYT), of course not to cause harm, but in order to be more accurate (have you ever tested Microsoft Live Search ? quite lame results).

So, notwithstanding all the issues about privacy, identity 2.0, is Google becoming a serious concerns for any company selling something on-line ? And to put it differently on Seth Godin terms : what the use of being a Purple Cow if no car drives on that high way your field is attendant to…

Google is not a search engine, it is the web.

(This article used 5 Google queries, aka Gueries).

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Vu sur PaidContent :

Answers.com (Nasdaq: ANSW) has seen its traffic drop about 28 percent in the last week, after Google changed its search algorithm…the site is heavily dependent on Google for search-related traffic, and this would also mean serious impacts on its revenues and stock price. In turn, this may mean some complications in its proposed $100 million buyout of Dictionary.com, which is based on its ability to raise that amount of money on the open market ($140 million raise, to be exact).

Tout le système internet repose de plus en plus sur Google (merci de l’info!). Quand votre business repose à plus de 70% sur les visiteurs qui vous viennent de Google, quand votre chiffre d’affaires est certes en forte croissance mais vos pertes aussi du fait de vos dépenses marketing sur Google, et que vous n’arrivez même pas à fidéliser votre audience (elle chute dès que vous arrêtez les investissements), c’est vraiment qu’il y a un problème..

Votre ranking est votre boué de survie, ce qui se transforme rapidement en jeu du chat et de la souris, puisque vous tentez de faire monter votre Google Juice et les gars en face changent l’algorithme (très bon article du NY Times), afin d’améliorer la précision de la recherche (vieille page mais pertinente vs. page récente mais hors sujet). (A titre de comparaison faites une petite recherche sur Microsoft Live Search, c’est assez convaincant. Je ne dis pas ça pour fustiger MS mais simplement pour souligner la grande pertinence des recherches).

Donc, nonobstant toutes les interrogations sur l’identité 2.0 et les données sur la vie privée, on peut légitimement se demander si un business existera demain sur internet en dehors de Google ? ou pour le mettre dans les termes de Seth Godin : quel intérêt y a-t-il à sortir de l’ordinaire si c’est pour que personne ne le remarque ?

Google se confond véritablement avec le Web.

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Le saviez-vous ?

les recherches de Google sont personnalisés : si vous tapez la même recherche que votre voisin, le résultat est différent en fonction de votre historique de recherches, de vos centres d’intérêt, de votre comportement sur les autres sites non seulement de Google -Gmail, Calendar, Blogger, voire YouTube…- mais également de celui sur les sites utilisant Google Adwords. Terrific ou terrifiant ?