Jeff Zucker

C’est Jeff Zucker, le CEO de NBC Universal qui parle. Son groupe a racheté iVillage en mars 2006 pour près de 600 m$ (458 M€), avec 14 M de VU à l’époque (32.7 € le visiteur unique).

Pressed about whether iVillage is living up to its hefty pricetag, Zucker replied: “There was no question you can’t get into the digital space at bargain rates, but we think that iVillage sits perfectly in our family of female programming, whether it’s Bravo or Today, and they’re making progress. In the second quarter, display advertising revenue was up more than 40 percent. There’s still a ways to go; we still think there’s upside at iVillage.”
source : Paid Content

Pour mémoire :

  • Auféminin.com est parti pour 284 M€, la société affichait alors 13.6 M de VU en mars 2007 (21€ le VU) pour un CA 2006 de 13.4 M€ (21x)
  • “For the full year 2005, iVillage revenues increased 36%, and $91.1 million (65M€, soit 9x le CA) ” (ici)